JSM

Lördagen spenderades alltså i Upplands -Väsby av alla ställen på jorden, Bollstanäs till och med för o vara exakt. Där väntade två matcher och tjejerna var jätteduktiga och tog hem båda två - coachsegrar helt klart! ;) Jag hann skriva ett referat iallafall, så tänkte att jag kunde lägga upp det här.

HK Opal - Skara HF
24-33
(11-16)

Målskyttar: Sara Rydehell 8, Felicia Flink 6, Julia Boby 6, Ida Ottosson 4, Sara Linder 4, Jennie Brodén 2, Linn Bredahl 2, Lisa Leijon 1.

Redan från början kastades vi in i hetluften, Opal hade vunnit sin första match och vid vinst mot oss så skulle de vara klara för Steg 3 och vår match mot Bollstanäs ikväll skulle då inte spela någon roll. Därför var det vinna eller försvinna direkt.

Vi var inte riktigt på tå från början och de två-tre första anfallen var sådär, men det var också allt. Vi drog snabbt iväg till en ledning med 3 bollar och behöll den. Vi hade riktigt bra omställningsspel och ett gäng fina kontringar. Opal hängde inte alls med i vår takt och i halvlek ledde vi med fem bollar. Andra halvlek börjar ännu bättre och med mycket bra skott utifrån så drog siffrorna iväg och vi utökade vår ledning.

En period i andra var slarvig med mycket felpassningar, men vi tog tag i det och skärpte till oss. Vi sköt mycket - BRA! Det är något som vi ska fortsätta med. Opal provade med både dubbel och enkelpunkt - utan resultat och vi fortsatte mala på. Annars så byggdes segern i vårt tuffa försvarsspel, här vinner vi många viktiga kamper och det är där matchen avgörs.

Hela laget förtjänar beröm för sin insats, extra kul att våra niometare skjuter, det ska de alla ha beröm för!

Referat från andra matchen har jag inte orkat skriva än, så de kmr säkert inte bli ngt. Men vi vann med ganska stora siffror ialf :) Middagen innan vi åkte hem kan vart blad det sjukaste jag vart med om, skrattade så jag fick ont i magen! "jag vill ha dig!" Kul dag med härliga och duktiga tjejer!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0